P&O Ferries Kade: Onderhandelingsresultaat bereikt!

logo fnv

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Op 30 juni jl is het laatste overleg geweest en hebben wij een onderhandelingsresultaat bereikt waar de onderhandelingsdelegatie content mee is.

 

Wat hebben wij bereikt?

  • 2 jarige CAO ingaande 1 januari 2020 tot en met 31 december 2021;
  • Voortzetting APC;
  • Reservering voor ' Eerder stoppen met werken van 150.000 Euro per CAO-jaar. Dus in totaal Euro 300.000 in deze CAO-periode. Dit is 3% van de loonsom;
  • FNV Havens heeft de regie over de uitwerking afspraken ' Eerder stoppen met werken'. Nu kijken of Stenaline en DFDS vanuit de sub-sector Roll on Roll off zich willen aansluiten. Dat is voor de uitwerking handig zodat er een gelijke trend blijft over wat is zwaar werk en gelijke behandeling;
  • Gedurende deze CAO blijven wij dynamisch plannen want de besparingen zijn nodig om ' Eerder stoppen met werken' te financieren;
  • Indien aandeelhouders dividend krijgen uitgekeerd in de jaren 2020 en/of 2021 ontvangen de werknemers een bruto uitkering van Euro 1000 in de jaren 2020 en/of 2021;
  • De CAO blijft ongewijzigd tenzij er overeenstemming is over de wijziging;
  • Werknemers met een dienstverband voor bepaalde tijd waarvan het tweede contract tussen 1 januari 2021 en 1 juni 2021 eindigt kunnen een contract voor het derde jaar krijgen mits ze goed functioneren. Maar als FNV Havens de rechtszaak wint dan zal op de datum van het vonnis het contract omgezet worden in een dienstverband voor onbepaalde tijd mits ze goed functioneren. Dit is ter beoordeling van de leidinggevenden.
  • Op het voorstel om de werkgever gedurende deze CAO-periode de vakbondscontributie te laten betalen is afgesproken dat de werknemers gedurende deze CAO-periode bruto Euro 400 uitgekeerd zullen krijgen in december 2020 en december 2021. Dit bedrag is ruim voldoende om de volledige vakbondscontributie aan FNV Havens te kunnen betalen.

 

Waarom lid worden van FNV Havens?

Het bewijs is nog maar eens geleverd. Weten jullie dat bij jullie concurrent CroPort NL (Cobelfret) de werknemers vanwege Corona gewoon naar de dagdiensten werden gezet zonder behoud of afbouw van het schematoeslag? En dat hun woon-werkverkeertoeslag naar beneden werd bijgesteld als men thuis moest blijven omdat er geen werk was. En dat allemaal omdat deze werknemers niet vertegenwoordigd worden door een echte vakbond. En jullie wel. Anders was je gewoon de klos geweest en had de baas 27% van jouw CAO in zijn zak gestopt.

 

En gelukkig hebben wij bij P&O Ferries vele trouwe leden die dit snappen. Maar nog niet iedereen heeft het gesnapt. En er is nu geen enkele reden te bedenken om niet lid te zijn van FNV Havens. Zelfs de betaling van de vakbondscontributie is geregeld en je behoudt de loon en arbeidsvoorwaarden die in de CAO staan en we hebben als eerste in de Nederlandse havens een begin gemaakt door een eerste forse reservering voor het project ‘ Eerder stoppen met werken’.

 

Dus ben je nog geen lid? Dan nu lid worden!

 

Met warme vakbondsgroet,

 

Vakbondsafdelingsbestuur P&O Ferries Kade

Please publish modules in offcanvas position.